Egenbetaling

Som elev på Ikast-Brande Gymnasium er der visse udgifter, der skal dækkes af egenbetaling.

Ekskursioner

Alle elever skal påregne en udgift til ekskursioner på cirka 1000 kr. for hele forløbet herunder en tur til en destination i Danmark. Beløbet skal dække alle elevudgifter bortset fra mad og lommepenge.

Studieture

Alle elever skal påregne en udgift til studieture på ca. 4000-5000 kr. Beløbet skal dække alle elevudgifter bortset fra mad og lommepenge. Den enkelte klasse kan efter aftale mellem skole og forældre fravige dette loft i forbindelse med særlige internationale aktiviteter.

For elever med sprog på A-niveau vil det i 3g evt. være muligt at rejse på en sprogtur. Her skal der påregnes yderligere rejseomkostninger end ovenstående.

Grethe Munkvold Qvist

Sekretær