Fysisk og æstetisk undervisningsmiljø
Ifølge undervisningsmiljøloven laves mindst hvert tredje år en undervisningsmiljøvurdering, der ser på både det fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø.
I december 2019 blev der gennemført en spørgeskemaundersøgelse omkring det fysiske og æstetiske undervisningsmiljø, som kan findes her: Fysisk og æstetisk undervisningsmiljø 2019
Det psykiske undervisningsmiljø blev undersøgt i forbindelse med den årlige centralt fastsatte elevtrivselsundersøgelse, som ligeledes blev gennemført i december 2019.
Resultaterne af begge dele behandles i forbindelse med skolens strategiproces i foråret 2020.
Skolens strategiproces blev pga. corona udskudt til september 2020. Her blev der gennemført en visionsproces i alle klasser samt i elevrådet. Ift. fysisk og æstetisk undervisningsmiljø var der b.la. ønske om bedre stole i klasselokalerne, bedre udefaciliteter og flere siddepladser på fællesområdet, hvilket understøttes af ovenfornævnte undersøgelse.
I samarbejde med elevrådet har skolen iværksat følgende:
- Udskiftning af møbler i klasselokaler, så alle lokaler har tidssvarende borde/stole.
- Indretning af udefaciliteter med flere opholdsområder
- Udvidelse af siddefaciliteter på fællesområderne til understøttelse af gruppearbejde og sociale aktiviteter.
Derudover arbejdes der på mulighederne for aktive udeområder.